پنج سطح رهبری

دانلود کتاب «پنج سطح رهبری» (دو فصل)

خرید کتاب ۵ سطح رهبری

نویسنده: جان مکسوِل

مترجم: بامداد صالحی

هنری فورد، پیشتاز صنعت خودرو، در جایی گفته است: «چرا همیشه باید با کل وجود یک آدم سر و کار داشته باشم در حالی که فقط به دست‌هایش نیاز دارم؟» بیایید قبول کنیم: ایجاد رابطه با مردم کار پر دردسری است. بسیاری از رهبران ترجیح می‌دهند فقط با مردم رابطۀ کاری داشته باشند. اما حقیقت این است که وقتی کسی را رهبری می‌کنید، همیشه با تمام شخصیت او روبرو هستید، یعنی اختلالات، زندگی خانوادگی، مشکلات جسمانی، و ویژگی‌های خاص او.

رهبرانِ خوب، این را درک می‌کنند که رهبری در اصل یعنی تعامل با مردم و کار کردن با ماهیت خوب، بد و زشت هر فرد است. آنها در سطح ۲ این کار را می‌کنند. «وارن بنیس» و «برت نانوس»، متخصصان رهبری، این مطلب را این گونه بیان می‌کنند:

رهبری اساساً یک کار انسانی است. دانشگاه‌ها و سازمان‌ها با تأکید بیش از حد بر ابزارهای کیفی شکلی، مشکلات غیرمبهم، و مسائل مربوط به «روابط انسانی» که بیش از حد ساده انگاشته شده، از اصل مطلب غافل شده‌اند. آنچه می‌دانیم این است که هر چه مقام فرد بالاتر باشد، تعهد بیشتری به مسائل بین افراد و مسائل انسانی دارد. مدیران ارشد ما تقریباً ۹۰ درصد از وقت خود را صرف  آشفتگی و نابسامانی ناشی از مشکلات مردم می‌کنند.۶

به عقیدۀ من اگر صادق باشیم، باید اذعان کنیم آنچه رهبری را دشوار می‌سازد آشفتگی ناشی از مشکلات مردم است. غالباً، با آشنا شدن با دیگران و شناخت تدریجی ضعف‌های آنها، از آنها ناامید و دلسرد می‌شویم. و معمولاً آخر و عاقبت‌مان مانند زنی می‌شود که در مهمانی تمام تلاشش را می‌کرد تا خوشحال به نظر برسد. شخصی متوجه یک جواهر بزرگ روی انگشت او شد و با تعجب گفت: «وای! چه الماس زیبایی!» زن جواب داد: «بله،‌ این یک الماس کالاهان است.»
آن شخص گفت: «کاش من هم یکی داشتم!»

زن با تندی جواب داد: «نه، چنین آرزویی نکن»

«چرا نکنم؟» «چون مصیبت کالاهان دامنگیر آدم می‌شود.»

«مصیبت کالاهان؟ مصیبت کالاهان دیگر چیست؟»

زن آهی عمیق کشید و با درماندگی گفت: «آقای کالاهان!»

در انبار موجود نمی باشد

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پنج سطح رهبری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *